Przewodnik dla Potencjalnych Nabywców Mazda Xedos 6
Jeśli rozważasz purchase Mazdy Xedos 6, która była w produkcji od 1992 do 1999 roku, här są beberapa kluczowych aspektów, które powinieneś wziąć pod uwagę.
Historia i Dostępność
Mazda Xedos 6 została wprowadzona na rynek w 1992 roku jako odpowiedź Mazdy na luksusowe marki takie jak Acura, Infiniti i Lexus. Samochód był sprzedawany w Europie jako Mazda Xedos 6, a w Japonii i Australii jako Eunos 500. Niestety, plany podboju rynku amerykańskiego nie powiodły się, co przyczyniło się do relatywnie niskiej sprzedaży – w sumie wyprodukowano tylko 72,101 egzemplarzy[2][4].
Silniki i Osiągi
Mazda Xedos 6 oferowana była z kilkoma różnymi silnikami. W Europie dostępne były silniki 1.6-litrowy R4 (107-113 KM) i 2.0-litrowy V6 (140-144 KM). Silnik V6 był bardziej atrakcyjny ze względu na lepsze osiągi, rozpędzając samochód do 100 km/h w około 9,3 sekund, w porównaniu z 12 sekundami dla wersji 1.6-litrowej. Silnik V6 cieszył się także dobrym dźwiękiem i gładką pracą[1][2].
Awaryjność i Usterki
Mazda Xedos 6 nie jest pozbawiona problemów technicznych. Częste usterki dotyczą silników, w tym wycieki oleju silnikowego, usterki popychaczy zaworów, wyeksploatowane pierścienie tłokowe, oraz uszkodzenia uszczelki pod głowicą i głowicy w silnikach V6. Dodatkowo, korbowody mogą pękać. Elementy układu zapłonowego, alternator i rozrusznik również mogą wymagać wymiany z powodu zużycia. Samochód ma też tendencję do zwiększonego zużycia oleju silnikowego, co wymaga regularnego sprawdzania poziomu[1].
Inne Problemy Techniczne
Poza silnikami, inne częste problemy techniczne obejmują nagrzewnicę, łączniki stabilizatorów i sworznie wahaczy w zawieszeniu, a także sprężyny i amortyzatory. Szczelność układu chłodzenia również może być problemem. Elektryka w samochodzie również może sprawiać kłopoty, w tym centralny zamek, elektrycznie otwierane szyby i ramiona wycieraczek[1].
Wyposażenie i Jakość
Wyposażenie Mazdy Xedos 6, chociaż bogate, miało kilka braków, takich jak brak systemu ESP czy komputera pokładowego. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza również pozostawiała wiele do życzenia. Jednak samochód miał twardo zestrojone nastawy zawieszenia, co sprzyjało szybkiej jeździe, oraz ciekawą stylizację zewnętrzną[1].
Ceny i Dostępność Części
Ceny używanych egzemplarzy Mazdy Xedos 6 wahają się od 2500 do ponad 8000 zł, co czyni ją stosunkowo przystępną. Jednak głównym problemem dla potencjalnych nabywców jest kiepska dostępność tanich części zamiennych[1].
Najważniejsze Fakty o Mazda Xedos 6
- Produkcja: 1992-1999[2][4].
- Nazwy: Mazda Xedos 6 (Europa), Eunos 500 (Japonia, Australia)[2][4].
- Silniki: 1.6-litrowy R4, 2.0-litrowy V6[1][2].
- Osiągi: Silnik V6 – 0-100 km/h w 9,3 sekundy, silnik 1.6-litrowy – 0-100 km/h w 12 sekund[1].
- Awaryjność: Częste usterki silników, wycieki oleju, usterki popychaczy zaworów, wyeksploatowane pierścienie tłokowe[1].
- Inne Problemy: Nagrzewnica, łączniki stabilizatorów, sworznie wahaczy, elektryka[1].
- Wyposażenie: Brak systemu ESP, komputera pokładowego, słaba jakość materiałów wnętrza[1].
- Ceny Używanych: Od 2500 do ponad 8000 zł[1].
- Dostępność Części: Kiepska dostępność tanich części zamiennych[1].
- Sprzedaż: Wyprodukowano 72,101 egzemplarzy[2][4].